DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Medya Hukuku
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LAW 493
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, medya hukukunun kaynaklarını, uygulamasını ve temel kavramlarını, Avrupa Birliği mevzuatıyla karşılaştırmalı olarak öğrenciye tanıtmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya hukuku suçlarını tanımlayabilecektir.
  • Medya hukukunun kaynaklarını açıklayabilecektir.
  • Türk ve AB medya hukukunu karşılaştırabilecektir.
  • Medya hukuku kaynaklı sorunları analiz edebilecektir.
  • Medya hukukuna ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, Türk ve AB medya hukuku mevzuatında karşılaştırmalı olarak ifade özgürlüğü, kişinin itibarını zedeleyen hukuka aykırı davranışlar, haber kaynağının gizliliğinin korunması, özel hayatın gizliliğinin korunması, radyo ve televizyon yayıncılığı hakkındaki yasal düzenlemeler, reklamlarla ilgili yasal düzenleme ve sınırlamalar, marka, telif hakları, kişisel verilerin korunması ve devlet sırları konuları ele alınacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Medya hukukunun kaynakları Geoffrey Robertson, Andrew Nicol, Media Law, Sweet & Maxwell, 2007
3 Temel haklar ve iletişim özgürlüğü Geoffrey Robertson, Andrew Nicol, Media Law, “Introduction”, ix-xx.
4 Anayasa Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi: temel haklar Eric Barendt, Media Law, 3-14.
5 Basın Kanunu 5187 sayılı Kanun metni.
6 Kişinin itibarını zedeleyen hukuka aykırı davranışlar Eric Barendt, Media Law, 349-386.
7 Sır saklama yükümlülüğü ve özel hayatın gizliliği Eric Barendt, Media Law, 387-411.
8 Ara sınav
9 Devlet organlarına ve dince kutsal değerlere karşı suçlar Türk Ceza Kanunu, m. 216.
10 Telif hakları Telif Koruması ve İcrası Hakkında IIPA Raporu
11 Siber suçlar K. Batır, "Regulating Internet Content: Hate Speech", Marmara Journal of European Studies, 123-136.
12 Yeni medya, radyo-TV haberciliği K. Batır, "Regulating convergence: the EU and the UK Approaches and New Issues in Media Regulation", Marmara Journal of European Studies, 29-44.
13 Yayıncılık hukuku 6112 sayılı Kanun metni
14 Kişisel verilerin korunması, internet hukuku 6698 sayılı Kanun metni, 5651 sayılı Kanun metni.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı
Ders Kitabı

Eric Barendt/Lesley Hitchens, Media Law: Text, Cases and Materials (Longman Law Series), Pearson, 2013, ISBN: 9781408221617; Geoffrey Robertson, Andrew Nicol, Media Law, Sweet&Maxwell, 2007, ISBN: 978-1-847-03024-5

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kerem Batır, "Regulating Convergence: the EU and the UK Approaches and New Issues in Media Regulation", Marmara Journal of European Studies, 2002, 29-44; Kerem Batır, "Regulating Internet Content: Hate Speech", Marmara Journal of European Studies, 2003, 123-136.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
2

Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

3

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

4

Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir.

5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir.

6

Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır.

7

Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar.

8

İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir

10

Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) .

12

Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) .

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest